Klimatsamling slog till på Första Maj

thumbnail_16050106r

Med vår statsminister i täten för (s)-förstamajtåget i Göteborg kunde nätverket Klimatsamling (med manstark representation från Naturskyddsföreningens klimatgrupp) inte försitta chansen att lyfta en av Europas mest brännande klimatfrågor just nu – en där den svenska regeringen har makt att förhindra gigantiska utsläpp av växthusgaser. Precis där tåget svängde in på Avenyn stod vi, omöjliga att missa, med banderoller mot Vattenfalls kolförsäljning.

Klimatsamling kommer att fortsätta protestera mot affären på våra återkommande klimatmanifestationer. Vi har också en webbsida med olika förslag på vad man som enskild individ kan göra för att påverka beslutet i rätt riktning.

Vill du vara med och ryta ifrån mot försäljningen i stor stil har du också en jättechans den 4 juni i Stockholm, då det blir en nationell manifestation i frågan. Som göteborgare hinner man (med tåg) åka dit, delta och åka tillbaka samma dag.