Naturguidning

norrbotten_gammelskog_mertainen_420

Naturskyddsföreningen i Göteborg har en lång tradition av att anordna aktiviteter och utflykter ute i vår vackra natur. Du som medlem (blivande eller nuvarande) är hjärtligt välkommen med på dessa. Du får även gärna vara med och hjälpa oss planera nya utflykter och aktiviteter.

Våra aktiviter brukar vi annonsera ut i kretsens och länsförbundets programblad som vardera kommer ut 2 gånger om året. Bland våra traditionsenliga utflykter kan vi nämna fagning och slåtter av Skändla äng, guidade vandringar i Rya skog, utflykter till Hallands Väderö. Dessutom så anordnar vi aktiviteter under världsmiljödagen den 5 juni i form av Naturnatta. Det är en nationell företelse med nattliga utflykter i form av vandringar och guidningar i sommarnkvällen.

Du kan hitta våra utflykter och naturguidningar i aktivitetskalendern här på hemsidan eller på vår facebooksida.

Hör gärna av dig till någon av våra kontaktpersoner om du vill delta eller vara med och planera utflykter!

Christina Moberg

cae.falk@gmail.com