Dags för årsmöte! Kom till Frölunda Kulturhus den 29e mars!

Denna gång ska vi vara i Frölunda kulturhus och en av anledningarna till det är att vi kommer göra en liten rundvandring på det nya taket de byggt där. På taket finns, förutom ett uterum, en del av de solceller som föreningen har finansierat. Vidare finns också en ängsyta som kretsen kommer att sköta om allt går enligt planerna. Kanske kommer vi till och med ha bikupor där.

Mötet kommer att inledas med en söndagslunch som lagats av föreningen Hoppet. Det är en idell kvinnoförening med medlemmar som av olika anledningar hamnat utanför arbetsmarknaden. I föreningen arbetar dom med att laga och sälja sin egen mat, som ett sätt att bryta utanförskap.
Läs mer här: https://hoppet.org/om-oss-2/

Förutom allt detta är det såklart ett möte i vanlig ordning där vi röstar om motioner och väljer in nya styrelsemedlemmar osv.

Var? – Frölunda kulturhus (skyltar visar dig rätt när du kommit till huset).
När? – Söndag 29e mars. Lunchen serveras 13.30, sen drar mötet igång.

Här finns alla handlingar inför årsmötet, såsom dagordning, årsberättelse m.m. Om du kikar en bit ner på sidan så hittar du dom.

Har du några frågor kan du mejla Anders Ridderström