EU-valkampanjen startar den 6 maj!

Göteborgskretsens kampanj ”EU-valinfo över Göteborg” startar den 6 maj i Brunnsparken. Vi kommer att bjuda på fika från vår inhyrda el-lådcykel, dela ut foldrar med Naturskyddsföreningens utvärderingar av partiernas EU-politik, prata med folk och spela musik (EU-hymnen i rock/blues/funk-version). Vi dyker också upp på Vårväderstorget, Linnéplatsen, Frölunda Torg, Hjalmar Brantingsplatsen och Kungsportsplatsen flera gånger under tiden fram till EU-valet den 9 juni och dessutom på många andra ställen i stan; utanför bibliotek, på spårvagnhållplatser etc.

3000 foldrar får vi att dela ut och när de är slut kan vi printa fler på Studiefrämjandet. Vi har också många affischer som ska sättas upp runt om i stan. Det finns alltså mycket att göra och även om projektgruppen är stor (20 personer) finns det plats för fler att göra en stor eller liten insats!
Ring till Gunnar Isaksson 073-508 00 98 om du vill vara med i kampanjen för det här superviktiga valet!

Den 13 maj och fyra veckor framöver kan man hålla utkik i stans spårvagnar efter affischer från Naturskyddsföreningen i Göteborg (de långsmala affischerna som sitter nära taket). Budskapet är Rösta! och Kolla på Naturskyddsföreningens Valkompass och se vilket parti som tycker som du i miljöfrågor! 80st affischer (en eller två i varje vagn) kommer att finnas i spårvagnarna.