Natursnokarna i Göteborg

Rädda en groda, följ ett rävspår eller håva smådjur i sjön – häng med Natursnokarna! Det är vår barn- och familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans.

Det finns mycket spännande i naturen! I Natursnokarna upptäcker barn och deras vuxna naturen tillsammans. Dels för att det är så kul, dels för att det får oss att må bra. Men också för att vi ska lära känna och förstå mer om naturen, och förhoppningsvis bli mer rädda om den.

Vem kan snoka?

Alla barn mellan 2-12 år som har med sig en vuxen som är, eller vill bli, medlem i Naturskyddsföreningen är välkomna. Det kan vara pappa, mormor, farbror, gudmor eller snälla granntanten.

I Göteborg finns Natursnoksgrupper i dessa områden:

Härlanda-Örgryte
– Utby – vilande
– Kortedala
– Änggårdsbergen – söker för närvarande ledare!

Du kan hitta mer information om Natursnoksverksamheten på hemsidan för Naturskyddsföreningens kansli Väst eller hitta Natursnokar i andra orter i Sverige

Varmt välkommen!