Vi har en ny ordförande!

Oskar Tagesson, ny ordförande

Naturskyddsföreningen i Göteborg har valt en ny ordförande i form av Oskar Tagesson – en passionerad arkitekt som vill skapa en artrik stad och ta miljö- och klimatfrågan till nya höjder genom synlighet och engagemang. Oskar vill att föreningen ska bli modigare och bli en av de ledande rösterna i samhälls- och miljödebatten i staden.

Oskar är en 35-årig arkitekt som brinner för hållbar stadsutveckling och biologisk mångfald och har en vision om ett mer artrikt Göteborg. Oskar har varit aktiv medlem i föreningen sedan 2017 och suttit i styrelsen sedan 2019. Han har också startat upp Stadsplaneringsgruppen för kretsen 2017.

Som ordförande för Naturskyddsföreningen i Göteborg kommer Oskar att arbeta för att göra föreningen till en av de ledande rösterna i samhälls- och miljödebatten i staden. För att nå dit kommer Naturskyddsföreningen i Göteborg att satsa mer på sin utåtriktade verksamhet genom att öka sin synlighet i olika kanaler och sammanhang. De kommer att ställa upp på fler intervjuer, debatter, panelsamtal, skriva fler insändare och delta på fler event.

Oskar vill också att föreningen ska samarbeta med fler organisationer, till exempel utveckla samarbetet med och stötta Fältbiologerna. Föreningen ska också vara den naturliga platsen för alla miljöengagerade medborgare, unga som gamla, där de får växa och göra skillnad. Naturskyddsföreningen i Göteborg kommer att fortsätta att utveckla sin organisation och struktur och värna om sin styrelse och arbetsgrupper.

”Jag är övertygad om att vi som förening har potentialen att göra ännu större skillnad och skapa ett hållbart Göteborg, och det är därför jag ställer mig till förfogande för att leda föreningen som ordförande.” säger Oskar Tagesson.

Naturskyddsföreningen i Göteborg är en viktig röst i Göteborg med över 12 000 medlemmar och 2023 ska föreningen bli modigare med en ny ordförande som är redo att ta föreningen till nya höjder.