Utflyktsgruppen

Utflyktsgruppen – Är pausad men kan startas upp igen! Häng med ut för mer naturkänsla!

Utflyktsgruppen är för tillfället pausad men texten står kvar för att den intresserade ska kunna läsa vad gruppen har handlat om och gjort! Om du är intresserad av att starta upp något liknande får du gärna höra av dig till goteborg@naturskyddsforeningen.se

Tycker du om att vara ute i naturen? Att få uppleva den tillsammans och kanske öka naturkänslan hos andra? Skulle du kanske till och med vilja vara med och ordna utflykter i naturen? I så fall är kanske den omstartade Utflyktsgruppen något för dig!

Under vårvintern 2023 har vi gjort en omstart av Göteborgskretsens utflyktsgrupp. Vi vill arrangera olika utflykter i Göteborgs fina natur för att stärka naturkänslan hos både de vana och de helt nya ute i naturen. Alla är välkomna, både på utflykterna och i gruppen!

Utflykter

Kärnan i det vi gör är känslan för vår fantastiska natur i alla dess former och skepnader. Vi ordnar utflykter i olika miljöer eller med olika teman. Det kan vara att lära känna en viss plats eller en naturtyp bättre, eller att vandra i tystnad för att lyssna på naturen och få en rofylld stund ute.

Utflykterna annonseras på facebook och i kalendern här på hemsidan. Alla är välkomna med ut! Tills vidare planerar vi utflykter löpande, så håll gärna koll på kalendern! Där syns även utflykter och andra evenemang som de andra intressegrupperna ordnar som du kanske vill följa med på.

Om gruppen

Själva Utflyktsgruppen, dvs. vi som ordnar utflykterna, är ett blandat gäng som ses någon gång i månaden för att planera framåt. I möjligaste mån träffas vi ute och passar på att njuta av naturen även under våra möten. Alla kan bidra med något, och alla idéer som utgår från naturkänsla på något sätt är välkomna. Vi är alltid minst två för att ordna utflykter, så ingen behöver vara orolig för att stå ensam. Vi har lite grundläggande material som stöd, och planerar mer utbildning i naturguidning under 2023.

Både du som har erfarenhet av naturguidning och du som är grön i alla bemärkelser är välkommen!

Kontakt

Är du nyfiken på gruppen eller skulle du vilja starta upp den igen? Kontakta oss i kretsen på goteborg@naturskyddsforeningen.se

Välkommen med ut!