Sluta snacka – börja Greenhacka!

lördag 10 oktober – 11:00 – 15:00

Välkommen till en dag fylld av action och inspiration för hållbara livsstilar. Vill du kanske lära dig hur du tillverkar din egen giftfria deo eller testa en elcykel?

Vi får ofta höra att klimatet och miljön inte står rätt till på vår planet och vi förstår att vi måste ställa om – men hur ska vi göra det? Den 10 oktober gör vi hållbarhetsfrågan så praktisk det bara är möjligt. Lite snack – mycket verkstad! Kom till Frilagret och bli inspirerad av enkla och roliga knep för en mer hållbar vardag. Vinn en elcykel, byt kläder med Klädoteket, rusta upp din gamla cykel med Cykelköket, lär dig mjölksyra grönsaker och mycket, mycket mer! Allt detta pågår mellan 11-15!

Anmäl dig gärna på Facebookeventet Sluta Snacka – börja greenhacka!

Mer info om eventet på www.greenhackgbg.se/slutasnacka

Hela Framtidsveckans program: http://goteborg.framtidsveckan.net/program/

Sluta snacka 10 okt

GreenhackGBG är avsändare till aktiviteten och bakom GreenhackGBG står Göteborgs Stad.
Eventet den 10 oktober arrangeras av tre förvaltningar i Göteborgs Stad: kretslopp- och vatten, konsument- och medborgarservice samt miljöförvaltningen.

GreenhackGBG är Göteborgs Stads satsning för dig som vill få ett grönare, hälsosammare och rikare liv. Inspireras av nytänkare i ­framkant, anta utmaningar för en klimatsmart livsstil, dela egna idéer och bilder samt interagera med de andra deltagarna. Namnet greenhack kommer av life hack, som betyder att ta sig förbi ett vardagligt problem. Ett greenhack är alltså att ta sig förbi ett vardagligt problem på ett hållbart sätt.