Lär Dig Knacka & Slå med Lie

Kom på en spännande liekurs med den suveräne LieMats i Botaniska Trädgården!
A meadow in sunset
Du kommer att lära dig knacka fram en rakbladsvass egg på bladet och hur man dansar fram på ängen med slaget gräs bakom sig. Med bra grejer och lite teknik lyckas man mycket bättre än vad man tror och lyckan är stor efter denna dag!
Man behöver inga förkunskaper eller speciella krafter för att lyckas.Vi har i nuläget minst fem, kanske 7-8 platser i kursen. Först till kvarn gäller!
Vi ses den 4/6 i Botaniska Trädgården med start kl 10 och avslutar senast 16.
OBS! Du ska vara medlem i Naturskyddsföreningen och betala 300:- för kursen och vara med på slåtter i Botan och Skändla i månadsskiftet juli/augusti. Skulle intresset vara JÄTTESTORT, vilket vi misstänker KANSKE det kan bli en ytterligare kurs den 29/7 med samma upplägg. Kommentera gärna det vid anmälan.
Välkommen att anmäla dig till Anders Ridderström, riddarn5306@gmail.com
Undrar du nåt – ring 0730-47 11 21