Projektledare sökes till Göteborgskretsen

Naturskyddsföreningen i Göteborg söker nu en strategisk och driven projektledare.

Naturskyddsföreningen har en viktig roll i samhällsdebatten och ett högt förtroende hos allmänheten. Naturskyddsföreningen i Göteborg söker nu en strategisk och driven projektledare som ska samordna och leda vårt arbete i valrörelsen 2018.

Uppgifter och roll

Du är ytterst ansvarig för planering och genomförande av Naturskyddsföreningen i Göteborgs valarbete tillsammans med våra idéellt arbetande medlemmar. Detta inkluderar bland annat att:

• Utveckla det strategiska påverkansarbetet och formulera mediala budskap
  • Skriva pressmeddelanden och debattartiklar
  • Pro-aktivt sälja in våra ståndpunkter
  • Samordna och planera event och föreläsningar
  • Förbereda och genomföra intervjuer med representanter för de lokala politiska partierna
  • Vara kontaktperson för medier

En viktig del är också att samarbeta med våra digitalkommunikatörer så att vårt digitala kampanjarbete samordnas med våra pressutspel. Du rapporterar till styrelsens ordförande eller vice ordförande, men förväntas arbeta mycket självständigt.

• Eftergymnasial utbildning
  • Viss erfarenhet inom relevant område. Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av projektarbete och vana att leverera enligt tidsplan
  • Goda kunskaper om hur svenska medier fungerar
  • Erfarenhet av politiskt påverkansarbete
  • God skribent och skicklig på att anpassa budskap efter målgrupp och syfte
  • God samarbetsförmåga, konstruktiv och lösningsorienterad, samt med erfarenhet av att arbeta i en komplex organisation med flera talespersoner
  • Självständig, initiativrik samt van att leda och strukturera sitt eget arbete

Meriter

• Erfarenhet från en medlemsbaserad intresseorganisation
  • Erfarenhet av och insyn i politiskt beslutsfattande och lobbyarbete
  • Erfarenhet av sociala medier och digitala kampanjer
  • Djupare förståelse för miljöfrågor och kunskap om naturen
  • Brett kontaktnät
  • Vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsten är en visstidsanställning på halvtid under fyra månader, 15 april – 31 maj och 1 juli – 16 september.

Kärleken till naturen är vår drivkraft! Naturskyddsföreningen är sedan decennier Sveriges mest inflytelserika miljöorganisation med ca 14 000 medlemmar i Göteborg. Vi är en ideellt och partipolitiskt obunden förening. Tillsammans kämpar vi för att jorden ska vara lika fantastisk för våra barn som för oss.

Klimat, hav, konsumtionsfrågor, stadsplanering och biologisk mångfald är våra viktigaste arbetsområden. Vår ambition är att sprida kunskap och skapa engagemang. Ju fler vi är, desto större kraft har vi att förändra samhällsutvecklingen till det bättre. Vi arbetar med att påverka politiker och myndigheter lokalt och regionalt.

Mer information om oss och vad vi gör finns på vår hemsida:

Skicka din ansökan till

goteborg@naturskyddsforeningen.se
Ansökan oss tillhanda senast den 5 april 2018.

Intervjuer kommer att genomföras fortlöpande.

Frågor

Jan Gustafsson, 0723-293585, jan.gustafsson77@comhem.se