VALKAMPANJ MED MUSIK ÖVER HELA STAN

”Musikkampanjen” är en del av Göteborgskretsens valkampanj. Vi står på olika platser ute på stan och spelar levande musik, delar ut flygblad, bjuder på fika och pratar med folk. Vi har redan varit på Kortedala Torg, Frölunda Torg, Hjällbo Torg och Angered Centrum. Under tiden fram till valet i september kommer vi också att vara på Gamlestads Torg, Götaplatsen, Backaplan, Wieselgrensplatsen och Järntorget.
Vi kampanjar för att fler människor ska fundera mer på klimatet innan man röstar och veta mer om vad partierna anser i klimatfrågor. Våra flygblad är en sammanfattning av Naturskyddsföreningens utvärdering av de politiska partiernas insatser och löften för klimat och miljö. Och så har vi bra levande musik som väcker positiv uppmärksamhet!
I musikkampanjen samarbetar Naturskyddsföreningen i Göteborg med Jordens Vänner, Greenpeace, Fossilgasfällan och Klimatsamling.
Datum och platser för ”kampanjspelningarna” kommer upp här på hemsidan under ”Det händer i Göteborg och Grannkretsarna”.
Häng gärna med oss och kampanja!
Kontaktperson: Gunnar Isaksson
Telefon: 073 508 00 98