LIEKURS i Botaniska Trädgården 9 juni 2019 !

Du är välkommen att anmäla dig till den kommande kursen i Botaniska Trädgården. Som ”vanligt” kommer Lie-Mats Rosengren att hålla i kursen där du får dig det mesta till livs för att på eftermiddagen känna dig nöjd och beredd att ge dig i kast med slåttern senare i sommar !
Vi kommer att öva på förmiddagen, få veta mer om historia runt ängshävd och liebruk och PRAKTISERA mest på plats. Vi använder knackeliar och ställbara orv så ALLA kan verkligen vara med. Glöm det där med att karlarna slog å kvinnorna räfsade!! Med teknik och rytm kan alla verkligen !!
För att vara med gäller följande:
1. Du ska vara medlem i Naturskyddsföreningen
2. Du ska i förskott betala 1000:- eller 750:- för kursen. Blir vi många blir det 750:- , annars 1000:- . Hittills har vi varit så många så det räckt med 750.
3. Om du deltar i fagning och/eller slåtter under 2019 kan du få tillbaka som mest 500:- så då kostar kursen ”bara” 250:-….. Det här gör vi förstås för att värva fler till Ängsgruppen i Göteborg så att vi kan dela på gracerna ännu mer än hittills.
4. Vi börjar städa/faga runt maj så du kan om du vill i förväg reducera din avgift.
5. Vi har ca 15 platser tillgängliga och det brukar vara bra tryck på anmälningarna så vänta inte för länge. SISTA anm.datum är 20/5.
ANMÄLAN, frågor eller funderingar till Anders Ridderström.   riddarn5306@gmail.com
VÄLKOMMEN !!!