Manifestation för klimatet på arbetsplatser

Sverige ska uppfylla parisavtalet, det betyder att vi ska bidra till att begränsa den globala uppvärmningen till väl under 2 grader, med siktet inställt på högst 1,5 grads uppvärmning. Det är Greta Thunbergs huvudbudskap.  Enligt Parisavtalets måste de globala utsläppen ha halverats 2030, jämfört med år 2010. För Sveriges del innebär det att vi ska vara utsläppsfria 2030. Naturskyddsföreningen i Göteborg står bakom Greta Thunbergs krav på att Sverige omedelbart ska agera för att uppfylla vår del av Parisavtalet. Klimatförändringarna måste begränsas. Vi uppmanar därför alla våra medlemmar att på lämpligt sätt och inom ramen för det möjliga genomföra en manifestation för klimatet på sina arbetsplatser den 27 september.

Dagen efter ses vi i Slottsskogen och firar att göteborgskretsen har arbetat för natur och klimat i 60 år!

Foto: Claudio Schwarz