Tips på webbinarium, 3:e juli

Tid: kl 08.45 – 12.00
Plats: Online/Webbinarium
AnmälanSista anmälningsdag 30 juni. Anmäl dig på länken här >>

Havet är en källa till avkoppling, glädje och nytta för många, inte minst vi som seglar och åker motorbåt eller som bor och vistas i kustmiljöer. Vi är väl medvetna om att det hav vi älskar i allt större utsträckning påverkas av oss människor. Men vad kan vi som båtägare, båttillverkare, besöksnäring och offentliga aktörer göra för att skapa ett mer hållbart båtliv? Hur kan vi tillsammans bidra till ett giftfritt och friskt hav som vi kan fortsätta njuta av?

Den 3 juli kl. 08.45-12.00 arrangerar Maritima klustret i Västsverige tillsammans med Match Cup Marstrand en seminariedag om ett båtliv i förändring. Vi har bjudit in experter som berättar hur våra fritidsbåtar idag påverkar miljön och vad vi kan göra tillsammans för att ställa om. Vi kommer ge en generell bild kring båtbranschens behov av omställning men också fördjupa oss i ämnen, som alternativ till glasfiberkomposit och problematiken kring tvåtaktsmotorer.

Webbinarium
Seminariet riktar sig till en intresserad allmänhet, båtbranschen, förbund och klubbar, gästhamnar och tjänstemän vid kommuner och myndigheter. Vi ser dagen som ett första steg att fortsätta jobba ihop. Anmäl dig till webbinariet så skickar vi en länk till dig när det närmar sig som du kan koppla upp dig på. Det kommer finnas möjlighet att ställa frågor.

Arrangörer
Projektgruppen Ett hållbart båtliv inom Maritima klustret i Västsverige arrangerar seminariet tillsammans med Match Cup Marstrand. Projektgruppen Ett hållbart båtliv består av experter från Business Region Göteborg, Göteborgs universitet, Havsmiljöinstitutet, Svenskt marintekniskt forum SMTF, och SSPA.

Välkommen!