Kansli Väst söker en verksamhetsutvecklare/kommunikatör med erfarenhet av föreningsliv

Ny heltidstjänst som verksamhetsutvecklare på Kansli Väst

Naturskyddsföreningen är en ideell förening och Sveriges största miljöorganisation.

Vi utökar vårt regionala Kansli Väst med en ny verksamhetsutvecklare, för att stötta våra lokalföreningar (kretsar) i Västra Götaland och Halland. Vi önskar öka föreningens synlighet utåt i lokala media och där skall du kunna hjälpa våra kretsar. En stor del av arbetet innebär kontakter med medlemmar och styrelser och att bidra till en bättre kommunikation mellan föreningens kretsar, länsförbund och riksförening.

Då en stor del av arbetet kommer att riktas mot Göteborg söker vi någon med god lokalkännedom, gärna aktiv i Naturskyddsföreningen eller annan ideell förening.

Du ska ha vana att hantera sociala media, kunna hantera en hemsida i Word Press, ta fram information och kunna presentera det i text, bild och enkla videoinslag. I tjänsten ingår också att organisera föreläsningar och utbildningar, omvärldsbevakning samt att samordna remisser och yttranden. Du blir en del av modern folkbildning.

Vi tror att du är en flexibel och öppen person som har lätt för att samarbeta. Du ska ha stort intresse av samhällskunskap och följa med i debatten. Har du arbetat med undervisning eller med ungdomar är det en fördel, då viss verksamhet vänder sig till ungdomsgrupper. Du ska dela Naturskyddsföreningens värdegrund. Vi tror att du har högskoleutbildning, kan arbeta självständigt och strukturerat. Körkort är ett krav.

Arbetsplats är kansliet på Första Långgatan i Göteborg där vi dag har en verksamhetsutvecklare anställd. Vi delar lokal med Naturskyddsföreningens Handla Miljövänligt – avdelning. En del möten/utbildningstillfällen är på kvällstid, både fysiska och digitala.

Tjänsten är på heltid, med planerad start efter sommaren. Tjänsten är en tillsvidareanställning och börjar som en provanställning på 6 månader. Kollektivavtal finns.

Du rapporterar till styrgruppen för det regionala kansliet och i vissa delar till Göteborgskretsen.

Svar önskas senast 4 juni 2021, med personligt brev, CV, löneanspråk och när du kan tillträda tjänsten

Skicka din ansökan till Ingegerd Borg-Saviharju: ibosav@msn.com

Vid frågor om tjänsten kontakta Ingegerd Borg – Saviharju via mejladressen ovan.