Göteborg välkomnar sina två nya traineer! – Moa och Mimmi

Göteborgskretsen har fått två nya traineer! Som en del av det ideella traineeprogrammet har vi fått ta emot traineerna Moa och Mimmi. Traineeprogrammet syftar till att traineerna ska få lära sig om hur Naturskyddsföreningen fungerar som organisation och hur vi bedriver vårt påverkansarbete. Vi hoppas också att de kommer få lära känna både ideella och anställda människor som verkar inom föreningen!

Vi är väldigt tacksamma att de har valt att ge av sin tid till oss i Göteborgskretsen och hoppas att de kommer att trivas!

Moa Davidsson är intresserad av Naturskyddsföreningens arbete för att bilda opinion och påverka politiker.

Mimmi Abraham är intresserad av havet, djurrättsfrågor och mänskliga rättigheter.

Kontaktperson för våra traineer är Jan Gustafsson jan.gustafsson77@gmail.com

Via den här länken finns det mer att läsa om det ideella traineeprogrammet.