Årsmöte på Frölunda kulturhus – 27 Mars

Hej kära naturvänner!

Äntligen kan vi ha vårt möte på Frölunda Kulturhus såsom vi ville för två år sedan. Du som är medlem i Naturskyddsföreningen i Göteborg bjuds in till årsmöte söndag 27:e Mars.

Innan årsmötet har vi en föreläsning kl 14 om läget i våra hav:

Välkommen på en interaktiv föreläsning som tar upp den akuta situationen för världens hav där fiskebestånden minskar och ekosystem kollapsar.

Denna föreläsning belyser hur storskaligt fiske tömmer världens hav och hotar mattillgång för miljoner människor. Fiskeresurser behöver fördelas mer rättvist och områden behöver fredas från ohållbart fiske som bottentrålning.

Du får under föreläsningen vara med och diskutera både problembild och lösningar för att stärka havets biologiska mångfald. Vi tar också upp vilka som gynnas och vilka som missgynnas idag? Vilka andra hot mot havens ekosystem finns? Vilken konsumtion av fisk är rimlig och hur kan småskaligt fiske vara en del av lösningen?

Själva årsmötet börjar kl 15 och vi kommer att vara i kulturhusets Bamba. Om ni har svårt att hitta så är det bara att fråga i receptionen på kulturhuset.

På årsmötet kommer vi tillkännage vinnaren av årets Kaprifolpris och Stinknäva. Dessa utmärkelser är kretsens sätt att uppmärksamma personer/organisationer som antingen gjort en viktig insats för miljön eller på något sätt motarbetat eller försämrat miljöarbetet i Göteborg.

Handlingarna inför årsmötet kommer, så snart dom är klara, att finnas HÄR, under fliken Viktiga dokument i menyraden.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till styrelsen på goteborg@naturskyddsforeningen.se

Hoppas vi ses snart!