Rapport från Gotaloppet 20e augusti!

Den 20 augusti gick Gotaloppet av stapeln, ett naturlopp som startar i Jonsered längs med Säveån och som slutar i Göteborg. Naturskyddsföreningen är en av loppets samarbetspartner och har inför och under loppet genomfört insatser.

Vi har tillsammans med våra medlemmar hjälpt till att belysa vikten av att värna om naturen och skogen som vi springer i tillsammans med tävlingsledningen.

Vi fanns även på plats under loppet där vi bland annat i målområdet bjöd in publik och löpare till att genomföra Naturfalken – det vill säga testa sin artkunskap.

Intresset för vår aktivitet var stort och vi fick många nyfikna frågor och deltagare samt även några nya medlemmar.

Stort tack till våra volontärer som både varit aktiva inför loppet samt bidrog med ett stort engagemang under lördagens aktivitet!