Säg hej till styrelsens nya ledamöter

Nya ledamöter i styrelsen från och med årsmötet 2023. Från vänster Gunnar Isaksson, Clara Lerbro och Clara Lundberg.

Tre korta frågor till styrelsens nya ledamöter Gunnar Isaksson, Clara Lerbro och Clara Lundberg!

Hej och välkommen till styrelsen Gunnar Isaksson!

Vad var det som lockade dig att gå med i vår organisation?

När Parisavtalet var på gång 2015 ville jag vara med och driva opinion för ett starkt avtal. Då engagerade jag mig i Naturskyddsföreningen och Klimatsamling i Göteborg.

Vad brinner du för lite extra?

Att försöka skapa intresse, förståelse och engagemang för omställning till fossilfrihet.

Nämn tre kvaliteter som är viktiga för en framgångsrik styrelseledamot.

Att vilja samarbeta och lära av andra. Att ha lite koll på miljö/klimatpolitik i Göteborg. Att fundera på hur det man gör får bra genomslag.

Hej och välkommen till styrelsen Clara Lundberg!

Vad var det som lockade dig att gå med i vår organisation?

Jag har länge velat kanalisera mitt miljöengagemang och aktivt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Naturskyddsföreningen känns som en perfekt plattform för att göra skillnad, och sen är det inspirerande att möta likasinnade och jobba tillsammans!

Klimaträttvisa och omställning.

Nämn tre kvaliteter som är viktiga för en framgångsrik styrelseledamot.

Jag tror det är viktigt att vara lyhörd både mot varandra och medlemmarna, vara strategisk kring hur det vi gör ska göra störst skillnad, och att ta ansvar både för samarbetet och att bidra med energi.

Hej och välkommen till styrelsen Clara Lerbro!

Vad var det som lockade dig att gå med i vår organisation?

Naturskyddsföreningen har stor möjlighet att påverka samhället i natur- och miljöfrågor. Eftersom jag också vill påverka samhället i en mer hållbar riktning så känns det naturligt att stötta och vara en del av Naturskyddsföreningens viktiga arbete. Dessutom gillar jag att jobba med att synliggöra och öka kunskap om dessa frågor genom roliga aktiviteter, vilket vi gör i naturskyddsföreningen.

Vad brinner du för lite extra?

Jag är biolog och extra intresserad av naturvård. Just nu är jag engagerad i Göteborgs skogsgrupp eftersom skogsfrågan är så oerhört viktig för vår framtid. Som kajakguide ligger även havet mig varmt om hjärtat.

Nämn tre kvaliteter som är viktiga för en framgångsrik styrelseledamot.

För att bli en bra styrelsemedlem tycker jag att man behöver vara engagerad, gilla att jobba tillsammans med andra samt ha god självinsikt så att man tar på sig lagom mycket ansvar.