Introträff 23 januari – för dig som är ny medlem och vill engagera dig

Välkommen till en introträff för dig som är ny medlem eller för dig som varit medlem men som nu vill börja engagera dig! Under detta tillfälle kommer du att få lära dig mer om hur föreningen är uppbyggd och på vilka olika sätt du kan engagera dig.

Tisdag 23 januari kl 18.00-19.30

Första Långgatan 28B (ring på klockan nere vid porten så släpper vi in er)

Kvällen inleds med en kortare introduktion till Naturskyddsföreningen, Göteborgskretsen och hur vi är organiserade.

Sedan finns det tillfälle att lära känna de olika intressegrupperna. Kanske du vill engagera dig för skogarna, hållbar stadsplanering, klimatet, havet, ängarna eller hållbar konsumtion? Här är ett bra tillfälle att få höra lite om alla grupperna.

Eller kanske du brinner för någon annan miljöfråga och vill starta upp en egen grupp? Vi hjälper dig med det. Eller vill du framförallt lära dig mer om miljöfrågorna och få kompisar som brinner för samma saker? Eller vill du hjälpa till med fika på träffar, skriva debattartiklar eller pilla med sociala medier? Alla bidrag är värdefulla och du behövs verkligen för ett mer hållbart Göteborg.

Under kvällen bjuds det på fika (mackor, frukt och varm dryck, vegetariska och veganska alternativ kommer finnas)

Det krävs ingen föranmälan, men gör det gärna för att vi ska kunna beräkna fika.

Anmälan här: goteborg@naturskyddsforeningen.se

Varmt välkommen!