Årsmöte med EU-föreläsning och vårfest!

Välkommen till Naturskyddsföreningen i Göteborgs årsmöte!

Lördagen den 16 mars klockan 16.00

Var: Hyresgästföreningens lokaler, Första långgatan 17B.

Program:

EU-föreläsning
Dagen inleds klockan 15:00 med en föreläsning av Olivia Nordell, EU-sakkunnig från Naturskyddsföreningens rikskansli, om varför EU-valet är viktigt och hur Naturskyddsföreningen jobbar med valet. Vi presenterar också kort hur vi lokalt jobbar med EU-valet.

Årsmöte
KL 16.00 fortsätter vi på Första Långgatan 17 B med årsmötet. Vi bjuder på fika. Dagordning och bilagor kommer läggas upp innan mötet på hemsidan under viktiga dokument/årsmöte.

Vårfest
Efter årsmötet, cirka klockan 18.30, går vi tillsammans till Skeppet GBG på Amerikagatan 2 och där bjuder kretsen på vårfest med vegetarisk plockmat. Promenaden tar cirka 5 min. En enklare alkoholfri dryck ingår till middagen. Om en vill dricka något utöver det står en för kostnaden själv. Obs! Vårfesten är fullbokad och vi tar inte emot fler anmälningar.

Varmt välkomna!

Bild: Clifford Shirley